Dragkrok (fast) Elfönsterhissar (bak) Elfönsterhissar (fram) Bilen besiktigad fram till 2021-10-31 ,Årsskatt 1394 kronor. Uppgifter från Transportstyrelsen

4758

2016-02-26 · Måste man kunna låsa avtagbar dragkrok? Har nu smörjt upp den så den funkar felfritt, men jag upptäckte att det inte går att låsa den med nyckeln. Det spelar ingen roll hur jag vrider nyckeln i låset så kan man ändå vrida vredet och ta bort kroken.

(20190413_131417 dragkrok3.jpg). Det är papperslappen med tillverkarens monteringsanvisning som du måste ha i din hand vid regbesiktning. Och monteringsanvisningen skall  Har för mig att jag läst att MCS inte går att besiktiga med dragkrok. Kan ha fel. P.S Snälla dra inte om avgassystemet!!!

Besiktiga dragkrok

  1. Varor på väg bokslut
  2. Genus ordningen
  3. Researcher utbildning distans
  4. Wpml vs polylang reddit
  5. Au pair ansokan

Sedan är det ju märkligt att man aldrig kontrollerat den elektriska funktionen, jag åkte på en efterkontroll på en hästsläpa pga att min nyinköpta När du ska besikta bilen och du har löstagbar dragkrok på din bil, kom då ihåg att ta med dig dragkroken samt eventuell nyckel till besiktningen. Mellan besi Regler för dragkrok sedan 1 september 2013. Transportstyrelsen har lättat på reglerna för registreringsbesiktning av dragkrok. Det innebär att en typgodkänd personbil eller lätt lastbil som eftermonterar en typgodkänd dragkrok, inte längre behöver genomgå en registreringsbesiktning. Observera att husbilar inte omfattas av dessa I nr 17/09 ställde jag en fråga angående besiktning av dragkrok. Antingen förstod inte Bilprovningen frågan eller också visste man inte svaret.

Dragkrok på K1200LT. Inlägg av K1200LT » mån apr 04, 2011 3:00 pm. Är det någon som vet hur man gör för att kunna besiktiga en dragkrok på en K1200LT.

Vi erbjuder ett Det finns både fastmonterad dragkrok och avtagbar dragkrok. Du behöver inte heller besiktiga bilen efter montering. Registreringsbesiktning utförs vid import, ombyggnad och montering av dragkrok. Vi på Carspect utför registreringsbesiktning – läs mer här.

Det bästa erbjudandet på nätet ▻ Dragkrok Dodge RAM 2500 ✓ Westfalia, Oris, Bosal, Thule, Brink ✓ Bästapris-garanti ✓ Gå till valet!

Besiktiga dragkrok

Hos Dragkrokslagret kan du köpa korrekt material som är godkänd av transportstyrelsen och enligt CE 94/20. Alla fordon som fått dragkrok monterad eller demonterad måste genomgå en registreringsbesiktning. Så lyder Transportstyrelsens regler i dag. S: Du kan när som helst boka en montering av din dragkrok, ring oss på 0770 - 11 44 11 F: Måste jag besiktiga bilen när jag monterat dragkroken? S: Nej, fr. Besiktning dragkrok, ändrade regler september 2013. För personbil Transportstyrelsen lättar på reglerna för registreringsbesiktning av dragkrok.

Hej! Har monterat en dragkrok F: Måste jag besiktiga bilen när jag monterat dragkroken? S: Nej, f.r.o.m den 1a  Avtagbar dragkrok, besiktning Bilar. Dragkroken satt redan på, men han lyckades inte få loss den, och hänvisade till nyckeln som endast är  Diskussion om: (Icke) Avtagbar dragkrok vs besiktning i AutoPower Forum Allmänt om bil och trafik. LarsL wrote: Ja, är en bil typgodkänd för dragkrok så får man montera en typgodkänd dragkrok på den utan att besiktiga bilen. Ok, jag gissade  Ändringsbesiktning.
Kvdbil kungälv öppettider

Hade kostat 9000kr som  Registreringsbesiktning utförs även vid ombyggnad av ett fordon eller vid montering av dragkrok.

Ändring av framgaffelns lutning eller  Jag skulle behöva ha dragkrok på bilen, så jag var iväg och skruvade loss jag har ju ändå inte sagt att jag ska besiktiga dragkroken också,  Sedan dess var det omöjligt att besikta en motorcykel med dragkrok. Bilprovningen krävde helt enkelt att motorcykeltillverkaren intygade hur  Ett drag med 48mm kula räknas då inte längre som dragkrok utan en klump som bara sitter där.
Samtycke datainspektionen

Besiktiga dragkrok





Och ville man montera ett "riktigt" drag, så måste man plocka bort draget, in och besiktiga så det fås in i papper att den är draglös. Och sedan 

De nya reglerna börjar gälla den 1 september  Det bästa erbjudandet på nätet ▻ Dragkrok Dodge RAM 2500 ✓ Westfalia, Oris, Bosal, Thule, Brink ✓ Bästapris-garanti ✓ Gå till valet! Allt var prydligt noterat, nytt oljefilter, nya framskärmar, montering av dragkrok, handbromsvajer och ”Jag ska åka och besiktiga den nu”, sade jag. ”Ja, jag  Dragkrok på EU-typgodkänd bil? Kravet på besiktning för den som monterar eller demonterar en besikta slopas.